رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

کاربرد Raid Controller در سرور های HPE

 

 

کاربرد Raid Controller در سرور های HPE

 

 

در دنیای امروزه نیاز به ذخیره سازی داده ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل افزایش مقدار ذخیره سازی دیتا ، تکنولوژی ها باید از سرعت و اهمیت بالایی بهره مند باشند. کنترلر ها از جمله قطعاتی هستند که به سرور ها کمک می کنند تا آپ تایم بالا و پایداری در سرویس دهی را فراهم کنند. به طور کلی رید کنترلر های HP راهکار های قدرتمند I/O هستند که 4 نیاز اولیه و اساسی ذخیره سازها از جمله رشد ظرفیت ، کارایی بالا ، دسترسی به دیتا و قابل مدیریت بودن را فراهم می کنند.

 

Raid Controller چیست ؟

 

برای برقراری ارتباط بین هارد درایو ها با پردازنده و سیستم عامل باید از کنترلر استفاده کرد . به کنترلر های ذخیره سازی Raid Controller گفته می شود زیرا قابلیت رید سخت افزاری دارند.

 

البته کنترلر هایی هم وجود دارند که فقط از رید نرم افزاری پشتیبانی می کنند و در سرور تعبیه شده اند ، حتی ممکن است در بعضی موارد قابلیت رید غیر فعال باید و هارد های دستگاه فقط به صورت تعدادی هارد معمولی نمایش داده شوند.

 

رید کنترلر های سرور های HP نسل 10 جدید ترین کنترلر های ذخیره سازی هستند ، شرکت HP رید کنترلر ها را با عنوان Smart Array ارائه می دهد. کنترلر های HPE Smart Array از انواع Raid های 0 ، 1 ، 10 ، 5 ، 6 ، 50 ، 60 پشتیبانی می کنند. از اطلاعات محافظت کرده و امکان اصلاح آرایه را بدون آن که وقفه ای در دسترسی به آرایه ها پیش آید ، فراهم می کند. در رید کنترلر ها انواع سرور های HP دیتا بین سرور و استوریج خارجی و انواع مختلف Smart Array ها بدون هیچ وقفه ای مبادله می شود.

 

 

Raid Controller چیست ؟

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد Raid مقاله ی ” رید (Raid) چیست؟ توضیحاتی کامل در مورد رید و معرفی انواع آن ” را مطالعه کنید.

 

مزایای استفاده از Raid 

 

 ♦ پشتیبانی از ذخیره سازی ظرفیت های بزرگ تر نسبت به یک درایو واحد :

 

در صورت نیاز به حجم بیشتر ، می توان تعداد درایو ها را افزایش داد. به عنوان مثال در صورتی که بخواهید از یک حجم 2 ترابایتی استفاده کنید می توانید 3 درایو 600 مگابایتی را به کار ببرید. تعداد هارد ها بستگی به نوع Raid دارد.

 

 ♦ افزایش مقاومت در برابر خطا ( تحمل خطا ) :

 

ایجاد افزونگی و تحمل خطا ، در سطوح Raid ، از داده ها محافظت می کند و مانع از ، از دست رفتن دیتا می شود.

 

 ♦ مداومت در اجرا :

 

به صورت معمول ، در حالت خرابی هارد دیسک های سرور ، عملکرد سیستم عامل به طور موقت ، قطع می شود. این در حالی است که اگر از Raid روی هارد ها بهره بگیریم ، در هنگام بروز خرابی ، سیستم بدون توقف ، کار می کند و بازیابی اطلاعات دیسک خراب روی درایو های دیگری انجام می شود و بدین ترتیب از ، از دست رفتن اطلاعات جلوگیری می شود.

 

 ♦ مزیت برابری :

 

در بسیاری از سطوح Raid ، با محافظت از توازن دیتا ، در صورت ایجاد مشکل در یک درایو ، از دیتای درایو های دیگر که در یک آرایه وجود دارند ، به منظور بازسازی درایو تعویض به کار گرفته می شود.

 

 ♦ سرعت بیش تر از یک درایو منفرد :

 

از آنجایی که امکان نوشتن روی چند دیسک برای Raid وجود دارد ، شاهد افزایش سرعت انتقال دیتا در صورت استفاده از Raid خواهیم بود.

 

وظایف Raid Controller 

 

 

وظایف Raid Controller 

 

 

برخی از وظایف Raid Controller به شرح زیرمی باشد.

 

  • مانیتورینگ فعالیت I/O

 

  • انجام اصلاح مشکلات

 

  • پیگیری پارامتر های کلیدی

 

  • انجام ریکاوری اتوماتیک

 

  • پیش بینی مشکلات سیستم

 

  • مدیریت خطا

 

  • محافظت در برابر Downtime

 

 

شرکت مهندسی رساتلکام ، ارائه دهنده ی خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات ، اعم از راه اندازی و اجرای تمامی سرویس های شبکه های کامپیوتری در تبریز می باشد.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041