رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

مزایای استفاده از دوربین IP یا دوربین تحت شبکه و اجرای آن در تبریز

 

 

مزایای استفاده از دوربین IP یا دوربین تحت شبکه و اجرای آن در تبریز

 

 

دوربین IP یا دوربین شبکه چیست ؟

 

دوربین شبکه یا دوربین IP مخفف عبارت Internet Protocol Camera می باشد. در دوربین IP برعکس دوربین های آنالوگ ، ارسال و دریافت تصاویر در بستر شبکه انجام می گیرد. یعنی دوربینی که بتواند تصاویرش را در بستر اینترنت انتقال دهد ، دوربین IP می باشد.

 

مبنای مقایسه دوربین های تحت شبکه AVTECH رزولوشن یا وضوح تصویر می باشد که برحسب مگاپیکسل سنجیده می شود. معمولا کیفیت تصاویر دوربین های IP بین 0/4 مگاپیکسل تا 30 مگاپیکسل متغییر است که پر کاربردترین رزولوشن های مورد استفاده کیفیت HP یا 720P یا رزولوشن 1 مگاپیکسل و رزولوشن Full HP یا رزولوشن 2 مگاپیکسل می باشد.

 

اجزای سیستم دوربین شبکه

 

سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه از اجزای گوناگونی تشکیل می شود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

دوربین IP :

 

دوربین تحت شبکه تصویربرداری از فضای مورد نظر را با کیفیت بالا انجام می دهد و تصاویر را برای ضبط ارسال می کند.

 

دستگاه ضبط تصویر یا NVR :

 

توسط سرور مرکزی ، تصاویر دوربین مداربسته دریافت و ضبط می شوند. انتقال تصویر ، نمایش تصویر و مشاهده تصویر زنده و موارد دیگر در دستگاه NVR انجام می گیرد.

 

هارد دیسک :

 

پس از انتخاب و خریداری دوربین و دستگاه ضبط مناسب ، می بایست تجهیزات جانبی سیستم نظارت تصویر تهیه شود. خرید هارد دوربین مناسب سیستم دوربین مداربسته ، مهم ترین آن ها می باشد. زمانی که کیفیت تصویر ضبط شده روی هارد دستگاه ضبط به نحو مطلوب باشد ، از یک سیستم مداربسته رضایت خواهیم داشت و این با کیفیت هارد دیسک دستگاه ارتباط مستقیم دارد.

 

منبع تغذیه دوربین :

 

برای تغذیه دوربین شبکه می توان از سوئیچ های PoE استفاده کرد و از آداپتور های 12 ولت DC برای روشن کردن آن ها بهره برد.

 

سوئیچ شبکه :

 

تجمع دوربین ها و تغذیه آن ها در یک شبکه مداربسته IP توسط سوئیچ شبکه انجام می شود.

 

کابل شبکه :

 

تصاویر دوربین IP از طریق کابل شبکه بین دوربین و سوئیچ شبکه و همینطور بین سوئیچ و NVR انتقال داده می شود.

 

کابل برق :

 

به منظور تغذیه دوربین ها از طریق آداپتور ، یک کابل برق از محل نصب NVR تا محل نصب دوربین IP کشیده می شود. در صورتی که دوربین ها از سوئیچ شبکه تغذیه کنند ، دیگر از کابل برق به این منظور استفاده نمی شود.

 

اتصالات شبکه و برق :

 

برای اتصال کابل شبکه به تجهیزات مداربسته از سوکت RJ45 و برای اتصال کابل برق به دوربین و منبع تغذیه از سوکت برق استفاده می شود.

 

 

اجزای سیستم دوربین شبکه 

 

 

مزایای استفاده از دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه

 

دوربین IP با داشتن ویژگی های بسیار در مقایسه با دوربین آنالوگ شما را برای خرید ترغیب می کند. در ادامه برخی از این مزیت ها را برای شما آورده ایم.

 

وضوح تصویر :

 

یک دوربین آنالوگ معمولی معادل حدود 0/4 مگاپیکسل است در حالی که دوربین IP استاندارد از رزولوشن تصویر 2 مگاپیکسل و حتی در بعضی از دوربین ها تا 10 مگاپیکسل ارائه می دهد که بیش از 5 برابر وضوح دوربین آنالوگ است.

 

دسترسی از راه دور :

 

دوربین های تحت شبکه به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از یک رابط مبتنی بر وب به یک سرور ایمن وارد شود و فیلم های زمان حال را در رایانه یا Mac و دستگاه های تلفن همراه مانند iPad ، iPhone و دستگاه های مبتنی بر Android با استفاده از برنامه هایی مانند Team Viewer که امکان پشتیبانی از راه دور را فراهم می کند ، مشاهده کنید.

 

نیرو :

 

اگر دوربین IP جایگزین دوربین آنالوگ شده باشد ، می توان از منبع برق موجود مجددأ استفاده کرد. همچنین اگر سیم کشی مجدد هزینه بالایی داشته باشد ، می توان از دستگاهی که می تواند داده و PoE را از طریق کابل کواکس فراهم کند ، استفاده کرد.

 

ترکیبی :

 

NVR های پیشرفته ، به دوربین های مداربسته موجود اجازه می دهد تا در سیستم IP قرار گیرند. این امر باعث کاهش قابل توجه هزینه های اولیه می شود و یک رویکرد مرحله ای به سمت یک راه حل کامل برای نظارت بر IP فراهم می کند.

 

مقیاس پذیری :

 

با استفاده از پردازش لبه و مجوز دوربین جداگانه ، می توان از یک دوربین تا هزاران دوربین را اندازه گرفت.

 

افزونگی :

 

ضبط همزمان در NVR امکان پذیر می باشد. افزونگی یک شبکه ایمنی اضافی برای بازیابی تصاویر درصورت آسیب / فساد به داده های موجود در NVR اصلی است.

 

پخش بدون ضرر :

 

در دوربین های IP یا تحت شبکه می توان فیلم را با بزرگ نمایی چندگانه در پخش ، حتی در دوربین های لنز ثابت ، بدون تخریب تصویر ، بررسی کرد. این ، مشکل رایج در سیستم های آنالوگ را کاهش می دهد.

 

بی سیم :

 

اگر بتوانید یک دیدا بین دوربین و محل سرور داشته باشید ، می توانید با انتقال داده ها به صورت بی سیم ، هزینه های کابل کشی را کاهش دهید.

 

 

 

مزایای استفاده از دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه

 

 

 

در این مقاله مزایای استفاده از دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه را بررسی کردیم. این روز ها بسیاری از مجریان در پروژه های جدید نظارتی خود تمایل زیادی به استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه دارند. پس بدون اتلاف وقت ، با گروه مهندسی رساتلکام در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041