رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

تفاوت سیستم تلفن ویپ با تلفن معمولی

 

تفاوت سیستم تلفن ویپ با تلفن معمولی

 

امروزه کسب و کار ها با توجه به پیشرفت و توسعه در حال تغییر سیستم تلفن معمولی به سیستم تلفن ویپ هستند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر کسب و کار شما نیز در حال حاضر از سیستم تلفن معمولی استفاده می کند ، با تغییر به سیستم تلفنی ویپ از مزایای جانبی متعدد ، صرفه جویی در هزینه و دسترسی آسان تلفن مجازی بهره مند خواهید شد.

 

در ادامه به بررسی این دو سیستم تلفنی می پردازیم.

 

تلفن ثابت چیست ؟

 

تلفن ثابت ، شماره تلفن های خانه و مشاغل را از طریق سیم مسی و یا فیبر نوری به شبکه تلفن PSTN و POTS محلی متصل کرده و داده های صوتی آنالوگ را به شخصی که با آن صحبت می کنید انتقال می دهد.

 

با توجه به این که تلفن های ثابت در بین مردم قابل اطمینان هستند ، اما نقاط ضعفی دارند که مطابق با محیط های اداری امروزی نخواهند بود.

 

تلفن های معمولی ویژگی های اساسی یک تلفن مانند پیام صوتی ، تماس کنفرانسی ، شناسه تماس گیرنده (Caller ID) و انتظار مکالمه را نه تنها با هزینه اضافی ارائه می دهد ، بلکه از سیستم های تلفن مجازی (سیستم voip) محدود تر هستند.

 

سیستم های تلفن معمولی نمی توانند خدمات پیشرفته تری مانند کنفرانس تصویری ، مسیریابی تماس ورودی ، صندوق پیام و … را ارائه دهند.

 

تلفن ویپ چیست ؟

 

سیستم تلفن Voip مخفف عبارت Voice Over Internet Protocol به تماس گیرنده امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی در بستر اینترنت را می دهد.

 

فناوری ویپ برخلاف تلفن های معمولی که به سیم کشی مسی احتیاج داشتند ، تماس ها را با استفاده از همان اتصال پهنای باند اینترنت ارائه شده توسط روتر یا شبکه wi-fi منتقل می کند و از طریق کامپیوتر ، تلفن هوشمند یا تبلت تماس می گیرد یا به تماس های ورودی پاسخ می دهد.

 

سیستم تلفن ویپ برخلاف سیستم تلفن معمولی  از کنفرانس صوتی و ویدئویی ، صندوق صوتی مجازی ، فکس آنلاین و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

 

 

مزایا و امکانات سیستم تلفن ویپ

 

 

مزایا و امکانات سیستم تلفن ویپ

 

سیستم تلفن ویپ ، دارای مزایا و امکانات متعددی می باشد که می توانید در امکانات مدیریتی در سیستم تلفنی ویپ اطلاعات بیشتری بدست بیاورید اما در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.

 

  • انواع مسیریابی تماس

 

  • ضبط مکالمات

 

  • سیستم تلفن گویا

 

  • امکان کنفرانس صوتی و تصویری

 

  • صندوق صوتی

 

  • سیستم گزارش گیری تماس ها

 

 

مقایسه سیستم تلفن ویپ و تلفن معمولی

 

 

مقایسه سیستم تلفن ویپ و تلفن معمولی :

 

جدول زیر نشان دهنده برخی تفاوت های سیستم تلفن ویپ و تلفن معمولی را نشان می دهد.

 

ویژگی سیستم تلفن ویپ سیستم تلفن معمولی
نیاز اتصال به اینترنت ×
نیاز به سخت افزار و دستگاه تلفن ×
هزینه بالای راه اندازی ×
تماس درون شبکه ای رایگان ×
امکانات جانبی رایگان ×
تأثیر گذاری قطعی اینترنت بر آن ×
امکان جا به جایی خط به هر نقطه از کشور ×
کیفیت تماس HD ×

 

 

شرکت مهندس  رسا تلکام ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، آماده ارائه خدمات مشاوره و راه اندازی سیستم تلفنی ویپ VOIP در شرکت ها و سازمان ها می باشد. لذا کاربران عزیز می توانند با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041