رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

سیپ ترانک (SIP Trunk) چیست ؟ و مزایای آن

سیپ ترانک (SIP Trunk) چیست ؟ و مزایای آن

 

امروزه بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از فناوری VoIP برای اتصال به تلفن IP در سیستم تلفن خود در شبکه محلی (LAN) استفاده می کنند. فناوری سیپ ترانک نیز از VoIP برای انعطاف پذیری بیشتر در ارتباطات استفاده می کند. سیتم های تلفنی سنتی که قابلیت VoIP را ندارند می توانند با استفاده از دروازه های VoIP متصل می شوند و از مزایای SIP بهره مند شوند.

 

شرکت ها همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها هستند. فناوری سیپ ترانک (SIP Trunk) باعث صرفه جویی هزینه های شرکت می شود اما قبل از استفاده از این فناوری ، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد نحوه عملکرد آن کسب کنید.

 

سیپ ترانک (SIP Trunk) چیست ؟

 

SIP مخفف عبارت Session Initiation Protocol به معنای پروتکل آغاز جلسه است. خطوط جدید مخابرات سیپ ترانک برای ارتباط صوتی و سایر خدمات ارتباطی از طریق اینترنت می باشد. سیپ ترانک توسط یک PBX با قابلیت IP ( تبادل شعبه خصوصی ) کار می کند. سیپ ترانک جایگزین خطوط تافن سنتی یا PRI ( رابط نرخ اولیه ) است.

 

قبل از تبدیل شدن SIP به یک روش محبوب و قابل اعتماد برای انتقال سیگنال های صوتی ، تماس های تلفنی از طریق شبکه تلفن سوئیچینگ عمومی (PSTN) انجام می گرفت.

 

پروتکل SIP راهی است که می توان توسط ویپ ، تماس برقرار کرد. به عبارت ساده ، SIP فناوری است که می توان جلسات را با یک تماس دو طرفه یا یک کنفرانس چند جانبه در یک شبکه IP برقرار کند و خاتمه دهد.

 

SIP Trunk نسخه مجازی یک خط تلفن آنالوگ است. با استفاده از سیپ می توان یک ، دو یا بیست کانال را به PBX وصل کرد و به شما امکان می دهد تا تماس های محلی ، تماس هایی با مسافت طولانی و بین المللی را از طریق اینترنت برقرار کنید. اگر در محل کار خود یک PBX داخلی داشته باشید ، یک ارائه دهنده سیپ ترانک می تواند به شما وصل شده و اجازه دهد برای تماس های راه دور ، بدون محدودیت تعداد مکالمات همزمان ، از سیستم موجود استفاده کنید.

 

 

سیپ ترانک (SIP Trunk) چیست ؟

 

 

ترانک (Trunk) چیست ؟

 

ترانک به عنوان شبکه درختی و شاخه ای شناخته می شود. از این رو کلمه Trunk به معنی استفاده از یک شریان اصلی است. حال می تواند خط اصلی راه آهن ، یک صندوق تلفن یا یک صندوق کابل باشد. این شریان به خطوط کوچکتری وصل شده و محموله یا پیام را به مقصد خود منتقل می کند.

 

امروزه در عصر اینترنت ، Trunk روشی است که در سیستم های انتقال ارتباطات داده استفاده می شود تا با اشتراک چندین خط یا فرکانس ، دسترسی بسیاری از کاربران به شبکه را فراهم کند. همانطور که از نام آن پیداست ، این سیستم مانند درختی است که دارای یک تنه و شاخه های زیادی می باشد.

 

سیپ ترانک (SIP Trunk) چگونه عمل می کند ؟

 

سیپ ترانک هنگام برقراری تماس یا دریافت تماس ، ارتباط صوتی و یا تصویری را به بسته های داده تبدیل می کند و با استفاده از اینترنت آن را تحویل می دهد. سیپ ، فرمت مورد استفاده در تلفن IP است. سیپ پروتکلی می باشد که یک جلسه صوتی را از طریق اینترنت ایجاد می کند. در چنین جلسه ای می توانید هر یک از سناریو های زیر را داشته باشید.

 

  • در تماس صوتی با شخص دیگری باشید.

 

  • با چند نفر تماس تلفنی برقرار کنید.

 

  • تماس های ویدیویی انجام دهید.

 

  • ترانک های SIP به عنوان واسطه بین سیستم تلفن تجاری و ارائه دهنده خدمات تلفن اینترنتی (ITSP) کار می کنند.

 

در سیپ ترانک ، زیر ساخت های مجازی با زیر ساخت های فیزیکی جایگزین می شوند. راه اندازی و تنظیمات سیپ ترانک شامل موارد زیر است :

  • اتصال اینترنت

 

  • جعبه PBX سازگار با SIP که تلفن IP PBX VoIP یا آداپتور های صوتی ( در صورت استفاده از تلفن های سنتی ) نیز نامیده می شود.

 

  • اگر سیستم PBX قدیمی تری دارید ، ممکن است به یک SIP-ISDN احتیاج داشته باشید.سیستم های جدید ممکن است به این سخت افزار اضافی احتیاج نداشته باشند.

 

  • استفاده از یک تلفن تحت شبکه یا هر وسیله دیگری که بتوانید با آن مکالمه را انجام دهید.

 

 

سیپ ترانک (SIP Trunk) چگونه عمل می کند ؟

 

 

مزایای سیپ ترانک (SIP Trunk)

 

سیپ ترانک برای سازمان مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

 

  • کاهش هزینه : معمولأ تعرفه سرویس سیپ ترانک نسبت به خطوط شهری ارزان تر است.

 

  • بهبود مشتری مداری : خط سرویس تلفن SIP Trunk نسبت به خطوط تلفن های سنتی پایدار تر است.

 

  • مالکیت دائمی خط تلفن : سرویس تلفن ثابت سیپ ترانک به مکان محدود نمی شود و در صورت جابجایی محل شرکت نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای انتقال خط نیست. همچنین می توان برای شعب مختلف یک سازمان فارغ از محدودیت های جغرافیایی یک سرشماره دریافت کرد.

 

  • کیفیت صدا : کیفیت تماس های صوتی سرویس سیپ ترانک HD است.

 

  • امنیت : سرویس سیپ ترانک یکی از امن ترین سرویس های تلفن موجود در بازار است. لازم به ذکر است VoIP در سمت مشترک قرار دارد و تمام مسئولیت آن به عهده مشترک است.

 

  • انعطاف پذیری : اضافه کردن کانال برای مدیریت تماس های بیشتر ، بسیار ساده است و در کمترین زمان ممکن قابل انجام است.

 

 

مزایای سیپ ترانک (SIP Trunk)

 

 

 

مجموعه تخصصی ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رساتلکام آماده مشاوره رایگان در مورد ویپ و نصب و راه اندازی سیستم تلفنی ویپ در تبریز می باشد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041