رساتلکام

ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات

sorat

سرعت

degat

دقت

amniyat

امنیت

head3
head2
head1
head4
head5
head6

مکالمات رایگان بین شعب در ویپ

 

مکالمات رایگان بین شعب در ویپ

 

یکی از قابلیت های ویپ ، ارتباط بین شعب می باشد. تفاوتی که VoIP با سانترال های قدیمی دارد این است که ویپ بر روی بستر دیجیتال عمل می کند اما سانترال های قدیمی برای برقراری ارتباط از طریق کابل معمولی استفاده می کردند و از زوج سیم های مسی در آن ها استفاده می شد. تکنولوژی تلفن های جدید نیز از طریق پورت شبکه امکان برقراری تماس را فراهم کرده اند.

 

از آن جایی که شبکه برای شرکت ها و سازمان ها تبدیل به امری ضروری شده ، ارتباط بین زیر مجموعه های سازمان هایی که بیش از یک دفتر یا کارخانه دارند امری اجتناب ناپذیر می باشد.ارتباط بین سازمانی از طریق ویپ می تواند باعث سهولت و سرعت در انتقال اطلاعات ، ارتباطات صوتی و تصویری ، به اشتراک گذاری منابع و موارد متعدد بین شعبه های مختلف یک سازمان شود.

 

4 دلیل مهم برای استفاده از ویپ به جای خط تلفن عادی

 

به طور خلاصه 4 دلیل اصلی وجود دارد که از مزیت های سیستم ویپ نسبت به خطوط تلفن عادی محسوب می شوند.

 

کاهش هزینه ارتباطات : با از بین بردن هزینه های اضافه برای تماس های بین شعب و بین کارمندان یک دفتر و تماس رایگان با افرادی که سیستم تلفنی ویپ در اختیار دارند.

 

قابلیت های بی شمار تلفنی رایگان : امکانات ویژه مانند صندوق صوتی ، انتظار تماس ، پاسخ اتوماتیک به تماس ها ، منو راهنما و بسیاری امکانات دیگر که بدون خرید تجهیزات اضافه با تکنولوژی ویپ امکان پذیر است.

 

استفاده راحت : با تکنولوژی ویپ بعد از راه اندازی به سادگی می توانید بدون خرید تجهیزات اضافه به قابلیت هایی مانند صندوق صوتی و منشی تلفنی اتوماتیک دسترسی داشته باشید.

 

قابلیت جا به جایی : استفاده از قابلیت هایی مانند Follow-me و Find-me برای پاسخ دادن به تماس ها ، قابلیت انتقال تماس در صورت در دسترس نبودن ، قابلیت دسترسی به خط تلفن شرکت حتی در مسافرت و …

 

ارتباط بین سازمانی از طریق ویپ چگونه انجام می شود ؟

 

 

ارتباط بین سازمانی از طریق ویپ چگونه انجام می شود ؟

 

 

در این سیستم ، ارتباطات شرکت از طریق بستر شبکه و اینترنت صورت می گیرد و مسافت دفاتر از یکدیگر هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از این سرویس ایجاد نمی کند. ممکن است یکی از دفاتر شما در شهر تبریز و سایر دفاتر در شهر های دیگر باشند. ویپ به شما این امکان را می دهد تا از طریق برقراری ارتباط مستقیم این سازمان ها با یکدیگر بتوانید بدون محدودیت ، تماس و ارتباط دیجیتال داشته باشید.

 

به عبارت دیگر ، ارتباط بین سازمانی از طریق ویپ یعنی اینکه می توان از طریق زیرساخت های مناسب از نوع شبکه و مخابرات ، سیستم ویپ را یکپارچه سازی کرد. در این سیستم چندین سر شماره وجود دارد که سرور آن در ساختمان مرکزی قرار داشته و تمامی شعب را ساپورت می کند. البته در صورتی که ظرفیت تماس ها بالا باشد می توان از چند سرور استفاده کرد و چند سرور مختلف را در چندین دفتر قرار داد.

 

مزیت های ارتباط بین شعب از طریق ویپ

 

تمام مزیت هایی که ویپ به کاربران ارائه می دهد در پیاده سازی آن به صورت بین سازمانی نیز قابل دسترسی است. مهم ترین مزیت ارتباط بین سازمان ها از طریق ویپ ، کاهش هزینه است. به دلیل اینکه این ارتباط از طریق شبکه انجام می شود در نتیجه نیاز به برخی تجهیزات سخت افزاری کاهش می یابد. همچنین هزینه تماس های از راه دور از طریق ویپ ، بسیار ارزان تر از تماس هایی است که از طریق خطوط تلفن انجام می شود.

 

شاید بازر ترین مزیت ارتباط بین سازمانی از طریق ویپ ، فراهم کردن شرایطی است که در آن بخش های مختلف یک سازمان از طریق یک سرور با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. در اینجا تمامی کاربران می توانند تنها از طریق یک شماره داخلی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. از دیگر مزیت های این سیستم ، امکان برقراری کنفرانس های تلفنی با تعداد زیادی از شرکت کنندگان است. این مزیت به دلیل استفاده از فناوری IP است که از طریق آن می توان به راحتی مکالمات را کپی کرده و به تمام شرکت کنندگان ارسال کرد.

 

 

مزیت های ارتباط بین شعب از طریق ویپ

 

 

تجهیزات اصلی ویپ

 

  • مرکز تلفن ویپ (IP-PBX)

 

  • گیت وی (Gateway)

 

  • برد تلفنی (Telephony Card)

 

  • دستگاه تلفن ویپ (IP-Phone)

 

 

  • ماژول حذف اکو (Echo Canceller)

 

تجهیزات جانبی ویپ

 

  • مبدل ATA

 

  • هدست های ویژه گوشی های ویپ

 

  • ماژول توسعه گوشی تلفن

 

  • کارت تلفن GSM

 

 

مجموعه تخصصی ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات رساتلکام آماده مشاوره رایگان در مورد ویپ و نصب و راه اندازی سیستم تلفنی ویپ در تبریز می باشد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با توجه به رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و نیاز به سیستم های ارتباطی و فناوری و تکنولوژی های وابسته از سال 92 مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات عصر شبکه برای رفع نیاز مشتریان و کاربران در زمینه IT در حال فعالیت بوده و اقدام به ارائه سرویس هایی از قبیل طراحی و راه اندازی شبکه ، لینک های وایرلس ، سیستم های امنیتی و نظارتی می نمود. طی سال های سپری شده و نیاز به تخصص بیشتر و همچنین ارائه خدمات تخصصی تر در زمینه فناوری اطلاعات این مجموعه در سال 98 با یاری خداوند متعال گسترش یافته و خدمات دیتاسنتر و بخش طراحی و توسعه نرم افزار را به فعالیت های خود افزوده و با ثبت رسمی شرکت در اداره ثبت و اسناد کشور ، شرکت مهندسی انتقال داده فراموج رسا (رسا تلکام) متولد شد. هم اکنون اعضای تیم فنی رسا تلکام متشکل از مهندسان و متخصصین رشته های نرم افزار ، شبکه و امنیت بوده که دارای فعالیت های پژوهشی و کاربردی می باشند و همواره می کوشند با بروز کردن دانش فنی مجموعه، نیاز های کاربران و مشتریان عزیز را به بهترین شکل ممکن مرتفع نمایند.

تبریز - پاستور جدید مابین تقاطع شریعتی و

طالقانی روبروی بانک رسالت پلاک30 طبقه4

35561134 -041